Sunnuntaina ihana auringonpaiste, hohtavat hanget ja kirpeä pikku pakkanen, saivat hännän heilumaan ja kuonon nykimään siihen malliin,  että hain naapurista parhaan koirakamuni 4kk Jäbän lenkille kanssani.

Olihan se reissu aikamoinen seikkailu 

 

Eli tässä on mun hyvä kamuni Jäbä

 

Kun lenkille lähdettiin ei oltais maltettu millään kulkea omistajien vierellä, menojalka vipatti niin kovin...vedettiin ja jarruteltiin, nyittiin ja uikutettiin, mut aika tylyjä oli noi ihmisemme hihnan toisessa päässä...eivät antaneet periks. Nätisti piti vaan kulkee vierellä pellolle saakka.

Piti pellollakin odottaa, kun hiihtäjiä ja muita koiria meni ohi...

 

Mun piti odottaa...ja odottaa...

 

...ja Jäbä odotti ja odotti..

 

Ja viimein päästiin asiaan! PEUHAAMAAN JA REIHUMAAN!

Nyt katotaan kumpi on kumpi...mutta ihan hyvässä hengessä

 

Juostiin kilpaa pallon perässä, joka kuvitteli olevansa hiihtäjä koskapa meni latua pitkin...mun pää vaan peittää sen pallon.

 

Mä sain kiinni.. mun pallo! Äläkä yritäkkään Jäbä taklata mua!

 

Meillä oli mukana naapurin tyttökin, jota meidän J. veti pulkassa. 

Mä osaan kanssa vetää pulkkaa, anna mä näytän, PLIIS!

 

Tää on vaan vähän ohut naru, oottakaas kun saan tän hampaisiin...

 

Katsokaa!! MÄ VEDÄN!!! Kyllä tää liikkuu...liikkuu...no ei kovaa, mutta se pulkka liikkui!

Vähäks mä oon kova kundi!

 

Sä et tuu mun pulkan naruun..se oli mun vuoro vetää! Odota omaa vuoroasi ihan kuule nätisti!

 

Taas hiihtäjä...mennääks perään? -kysyi Jäbä-

 

Mun mamma on sanonu et ei saa mennä hiihtäjien eikä muittenkaan perään!

 

Tuli jano peuhatessa...onneksi on lunta, erittäin maukasta ja kylmää sellaista... 

Hampaitakin kun irtosi peuhatessa ties kuin monta. Mutta jo oli aikakin, kun tuppasivat heilumaan ku käkikellon heiluri!

 

Sitten taas kun tunteet kuumeni ja meno meni yli, jouduin narun jatkoksi...kas kummaa.

 

Hah hah...jouduitko säkin naruun? Vähäks hassu juttu! -Kaveruksia taisi naurattaa-

 

Jäbä sai pallon välillä...siellä pallon sisällä taitaa olla joku nami piilossa!?! Milläköhän sen saisi pois???

 

Hei kaveri, give me five! Kuule mä tiiän miten toi pallo toimii... saisinkos näyttää?

 

Ihan oikeesti Jäbä...anna mä autan...kamu hei....PLIIS!